Głogówek Online

Ziemia Głogówecka - Relacje
Autor: Matylda Wojtanowicz
Wtorek, 02 Lipiec 2013 21:54

Od stycznia bieżącego roku w trzech szkołach gminy Głogówek (Gimnazjum nr 1 w Głogówku, Szkole Podstawowej nr 2 w Głogówku i Zespole Szkół w Racławicach Śląskich) jest realizowany projekt Głogówecka Szkoła Kompetencji Kluczowych współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt będzie trwał do grudnia 2014 r. Jego wartość wynosi ponad 650 tys. zł. W zajęciach projektowych weźmie udział 450 uczniów i 31 nauczycieli wymienionych szkół. Duża część zajęć jest ukierunkowana na rozwój postaw twórczych uczniów zarówno w dziedzinie sztuki jak również dziedzin matematyczno-przyrodniczych. Uczniowie pogłębiają tematykę zajęć między innymi podczas wyjazdów edukacyjnych. Zamieszczone zdjęcia przedstawiają warsztaty teatralne w krakowskim teatrze Groteska.

Relacja z wycieczki oczami uczestniczki

Osiemnastego czerwca ruszyliśmy na podbój Krakowa. O godz. 6.30 wszyscy byliśmy już na przystanku, wyposażeni w dobre humory i szerokie uśmiechy. Słońce, mimo wczesnej pory, mocno przygrzewało. Żyć nie umierać! Po kilkugodzinnej podróży, co prawda nieco zmęczeni, dotarliśmy na miejsce. Na parkingu pod Wawelem spotkaliśmy naszego przewodnika, który przez dwa dni oprowadzał nas po Krakowie. Pierwszym punktem naszej wycieczki, było zwiedzenie Katedry na Wawelu. Mogliśmy zobaczyć groby wielkich polskich władców, wysłuchać wielu ciekawych historii oraz zobaczyć Dzwon Zygmunta. Podobno, jeśli dotknie się go lewą ręką i pomyśli życzenie, to ma one się spełnić. Nikt nie przepuścił takiej okazji i każdy pragnął dopomóc szczęściu. Następnym punktem planu było zwiedzenie rynku w Krakowie oraz Kościoła Mariackiego. Można tam było zobaczyć przepiękny ołtarz autorstwa Wita Stwosza. Po odwiedzeniu tych miejsc udaliśmy się do bursy, w której mieliśmy spędzić najbliższą noc. Zostaliśmy tam na obiad, następnie pojechaliśmy do teatru Juliusza Słowackiego. Na samym początku usłyszeliśmy kilka słów na temat historii tego miejsca oraz jego architektury. Zobaczyliśmy garderobę aktorów i scenę z piękną, ręcznie malowaną kotarą. To wszystko wywierało wspaniałe wrażenie. Jakiś czas później rozpoczął się spektakl, pt. „Pułapka na myszy”, ze scenariuszem opartym na powieści Agathy Christie. Kryminalna intryga zajęła całe dwie godziny naszego czasu. Po skończonym spektaklu wróciliśmy do bursy, gdzie udaliśmy się na odpoczynek.

Drugi dzień wyjazdu był tak samo udany. Z samego ranka pojechaliśmy do żydowskiej dzielnicy Kazimierz. Każdy z nas mógł wejść do synagogi oraz zobaczyć stary cmentarz. Dowiedzieliśmy się takie o żydowskich zwyczajach i świętach. Następnie znów poszliśmy na krakowski rynek, gdzie mogliśmy skorzystać z czasu wolnego. Wykorzystaliśmy go do granic możliwości. Jednak najlepszą częścią tego dnia były warsztaty w teatrze „Groteska” prowadzone przez panią Monikę Filipowicz. Przez godzinę zajęć mogliśmy się wspaniale bawić, przymierzać maski, pokonywać własne bariery i opory.

Po obiedzie weszliśmy na Kopiec Kościuszki. Zwiedziliśmy tam Muzeum Figur Woskowych sławnych Polaków. Przed samym wyjazdem do domu odwiedziliśmy klasztor w Tyńcu. Zapoznaliśmy się tam z legendą słynnej tynieckiej studni.

Zmęczeni wszystkimi atrakcjami obu dni, wróciliśmy do domu. Ta wycieczka na pewno na bardzo długo utkwi nam w pamięci.

Głogówecka Szkoła Kompetencji Kluczowych Głogówecka Szkoła Kompetencji Kluczowych Głogówecka Szkoła Kompetencji Kluczowych Głogówecka Szkoła Kompetencji Kluczowych Głogówecka Szkoła Kompetencji Kluczowych